AGILE veiklos valdymas

Veiklos valdymo modelių yra įvairių. Vieni didesnį akcentą kreipia į KPI'sus, kiti į 360 laipsnių paremtą grįžtamąjį ryšį, treti tuo metu vis ieško novatoriškų bei universalių sprendimų. Tad šiandien trumpai aptarkime Agile principu paremtą veiklos valdymą.

NAUDINGI PATARIMAIVADOVAVIMAS

Darija Tonkich, Holistinės lyderystės koučerė ir konsultantė

8/30/20232 min read

Šį mėnesį HR Klubas nariams skirtame naujienlaiškyje, skirtyle Tips&Tricks pasidalinau Agile veiklos valdymo principais.
Kadangi informacija aktualiui daugeliu, savo įžvalgomis nutariau pasidalinti ir čia.

Agile veiklos valdymas – tai šiuolaikinis požiūris į veiklos valdymą, pabrėžiantis nuolatinį grįžtamąjį ryšį, lankstumą ir atvirumą. Juo siekiama sukurti dinamiškesnį ir bendradarbiavimu paremtą procesą. Tačiau kyla natūralus klausimas - kaip tai padaryti?

Štai keli paprasti tips'ai, kurie padės jums įgyvendinti Agile principu paremtą valdymą:

  1. Reguliarūs susirinkimai ir check-in'ai.

Vienas kertinių aspektų yra nuolatiniai ir gan dažni, kas savaitę ar dvi (ar kitu dažnumu, priklausomai nuo komandos ar projekto) komandiniai susirinkimai bei individualūs susitikimai. Jie turi būti trumpi, tačiau informatyvūs, skirti aptarti pažangą, iššūkius bei galimybę gauti bei suteikti grįžtamąjį ryšį, pasidalinti naujienomis bei sulaukti naujų įžvalgų ar patarimų.

2. Grįžtamasis ryšys

Nuolatinis grįžtamasis ryšys turi būti įmonės kultūros dalis. Investuokite į mokymus ar vidines dirbtuves, kuriose tiek vadovai, kolegos, tiek visi darbuotojai sužinotų bei išmoktų kaip teikti konstruktyvų ir į rezultatus bei nuolatinį asmeninį augimą nukreiptą grįžtamąjį ryšį. Pasidomėkite įvairia programine įrangą ar platformomis, kurios suteiktų galimybę komandos nariams suteikti grįžtamąjį ryšį čia ir dabar.

3. Aiškūs tikslai

Visi darbuotojai aiškiai turi žinoti ne tik įmonės tikslus, tačiau ir savo individualius tikslus. Pasinaudokite SMART ar kitomis tikslų nustatymo metodikomis ir pasirūpinkite įrankiais, kurie užtikrintų ne tik tikslų įsivardinimą, tačiau suteiktų galimybę stebėti pažangą ir žymėti pasiekimus. Tokie įrankiai užtikrina atvirumą, didina motyvaciją bei padeda suderinti individualius bei komandinius tikslus.

4. Idėjos ir pasiūlymai

Susirinkimų metu, pasitelkiant įvairias užduotis, skatinkite komandos narius dalintis savo idėjomis ar pasiūlymais. Įvertinant, kad atvirumui sukurti reikia laiko, pradėkite nuo pasiūlymo dėžutės (fiziškos ar skaitmeninės), kurioje darbuotojai galėtų anonimiškai dalintis savo idėjomis ar klausimais, kurie kelia rūpestį. Paprašius dalintis idėjomis, užtikrinkite, kad visos idėjos ir atsakymai dėl įgyvendinimo (tiek teigiami, tiek neigiami) su pagrindimu KODĖL būtų viešai prieinami.

5. Bendravimas ir bendradarbiavimas

Užtikrinkite, kad kolegos turėtų erdvę tiek formaliam (susirinkimai), tiek neformaliam (kavos pertraukėlės) bendravimui. Nepamirškite ir įvairių įrankių ar sistemų, kurios palengvintų bendradarbiavimą, ypatingai dirbant nuotoliniu būdu - vaizdo skambučiai, žinučių platformos, dokumentų redagavimas ar pasidalinimas laimėjimas ir esamais iššūkiais.

Nepamirškite ir bendrystės sesijų, bendrų pasisedėjimų ar kitų veiklų, kurios tiesiogiai nesusijosios su darbu, tačiau padeda geriau pažinti kolegas.

6. Įgalinimas ir savarankiškumas

Vienas efektyviausių įgalinimo būdų - hierarchijos naikinimas.

Įgalinkite atskiras komandas priimti sprendimus savarankiškai, nustatydami aiškius tikslus ir įgaliojimų gaires. Leiskite lyderio funkcijas prisiimti skirtingiems darbuotojams, įvertinant jų žinias ir kompetencijas, reikalingas atskiram projektui, suteikdami palaikymą ir galimybę pasitarti.

7. Nuolatinis mokymasis

Akcentuokite nuolatinio mokymosi svarbą. Renkite vidines dirbtuves ar mokymus, kuriuose savo žiniomis galėtų dalintis patys darbuotojai ar išoriniai lektoriai. Investuokite į laiko valdymo, grįžtamojo ryšio, tikslų nustatymo, sprendimų priėmimo ir problemų sprendimo įgūdžių bei kitus mokymus.

8. Pergalės ir nesėkmės

Skatinkite vertinti progresą ir atskirų etapų pasiekimus, švenčiant net ir mažas pergales.

Nebauskite už nesekmes, vietoj to prašykite dalintis jomis, analizuoti pamokas, kartu ieškokite sprendimų - organizuokite "fail night" ir paverskite nesėkmes naujų sprendimų generavimo įrankiu.

Jeigu norite išbandyti Agile arba saviorganizacijos principu paremtą veiklos valdymą, būkite pasiruošę keisti savo ir savo kolegų mąstymą. Nes Agile remiasi ne pavaldumo, o bendradarbiavimo ir atvirumo kultūra, kurioje svarbus kiekvieno komandos nario indėlis.

Norite sužinoti daugiau -